Gyűjtsük össze közösen a Rákóczi útban rejlő lehetőségeket!
2020. szeptember 16.
A Rákóczi úton vagy a környékén laksz? Sokat közlekedsz arrafelé? Van gondolatod arról, hogyan lehetne élhetőbbé, jobbá tenni a környéket? Gyűjtsük össze közösen, milyen lehetőségeket rejt a Rákóczi út, kíváncsiak vagyunk arra, milyen a te szemeddel!
Gondoljuk át közösen a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út jelenlegi kialakításában meglévő lehetőségeket és hiányosságokat! Jelezze nekünk észrevételeit és tapasztalatait Budapest egyik fő ütőerének számító útszakaszáról. A jelenleg meglévő közlekedési problémák mellett a felfedezhető értékeket és jó gyakorlatokat is gyűjtjük.
Oszd meg velünk a tapasztalataidat, a véleményedet itt: http://bit.ly/RakocziKonzultacio
A felmérés az európai uniós, közterület-megújítást zászlajára tűző MORE kutatási-fEurópai Mobilitási Hét és Autómentes Napik az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Naphoz. Részletek itt: http://bit.ly/Mob7Rakoczi
A Rákóczi útra vonatkozó online társadalmi egyeztetés időtartama: 2020. szeptember 16. – 2020. október 18.
Mi a MORE projekt?
A BKK részvételével zajló Multimodal optimization of road-space in Europe (MORE) egy olyan többszempontú közterületmegújítási kutatás-fejlesztési projekt, amely célja, hogy megoldást találjon a városi főutak közlekedési problémáira, ahol a gépjármű forgalom okozta negatív hatások élhetetlenné teszik a gyalogosan és kerékpárral is használt közterületeket. A projektről részletesebb információt a ’Rólunk’ menüpont alatt talál.
Budapesten a MORE projektben vizsgált teljes útszakasz az M1/M7 autópálya bevezető – Budaörsi út – Hegyalja út – Rákóczi út. Ezen belül a részletesen vizsgált belvárosi terület a Kossuth Lajos utca és Rákóczi út Ferenciek tere és Baross tér közötti szakasza. Kérjük segítse munkánkat azzal, hogy megosztja velünk a részletesen vizsgált területhez kapcsolódó közlekedési tapasztalatait. A kezdés gombra kattintva megjelenítheti a vizsgált területet tartalmazó térképrészletet, amelyen elhelyezheti saját észrevételeit.
A MORE (Multi Modal Optimisation of Road Space in Europe) egy Európai Unió által finanszírozott kutatás-fejlesztési projekt, amelyet a University College London vezet az alábbi projektpartnerek részvételével:
- Öt európai nagyváros (London (Egyesült Királyság), Budapest (Magyarország), Lisszabon (Portugália), Malmö (Svédország) és Konstanca (Románia))
- Közlekedési szakcégek (VECTOS, Dynniq, PTV, Buchanan Computing, European Integrated Projects)
- Felsőoktatási intézmények (Sciences Po (La Fondation nationale des sciences politiques), Technische Universität Dresden, UCL (University College London))
- Képviseleti szervezetek (European Cyclists' Federation (Európai Kerékpáros Szövetség), International Federation of Pedestrians (Gyalogosok Nemzetközi Szövetsége), UITP (Nemzetközi Közösségi Közlekedési Szövetség), POLIS, IRU (Közúti Közlekedés Globális Ipari Szövetsége))
A BKK feladata hogy a projekt eszközeivel segítse a vonzó és biztonságos városi közterületek kialakítását, a belvárosi közúti forgalom csillapítását. A negatív hatások csökkentése a közlekedési felületek újrafelosztásával, teljeskörű és többszempontú tervezéssel biztosítható. Budapesten a MORE projektben vizsgált teljes útszakasz az M1/M7 autópálya bevezető – Budaörsi út – Hegyalja út – Rákóczi út. Ezen belül a részletesen vizsgált belvárosi terület a Kossuth Lajos utca és Rákóczi út Ferenciek tere és Baross tér közötti szakasza.
A részletesen vizsgált területen társadalmi egyeztetés keretében elemezzük a közlekedési problémákat és a közterület használathoz kapcsolódó igényeket. A felméréshez létrehoztunk egy weboldalt, amely lehetőséget biztosít az itt élők, dolgozók és ide látogatók számára, hogy a projektben a Rákóczi úton és környezetében jelentkező, közlekedéssel összefüggő problémákról, bejelentést tegyenek. A társadalmi egyeztetés eredményeit többek között új közterülethasználati megoldások vizsgálatához (pl: igényalapú közterület-kialakítás, dinamikus járdaszegély-használat, forgalmi sávok és közlekedési felületek dinamikus újraosztása) használjuk fel.
Bővebb információért kérjük, látogasson el a projekt honlapjára, amely ide kattintva érhető el.